onsdag 25 maj 2011

Drömma, veckans fototriss

Nu känns det som om livsandarna har återvänt efter en lång, kall och mörk vinter. Många gånger är det tanken på den underbara, varma och energirika sommaren som håller modet uppe när det känns som tyngst.
Mina drömmar just nu handlar om följande:

En härlig gammal bevarad gårdsmiljö i Gallejaur från mitten av 1800-talet. Bo Widerbergs filmatisering av Torgny Lindgrens ”Ormens väg på hälleberget” filmades här liksom vissa scener ur ”Elina - Som om jag inte fanns” av Klaus Härö. Ovan följer även en länk till en film om systrarna som bodde på gården. Jag vill gärna återvända hit i sommar.


Min favoritstrand vid Bäcksjön utanför Umeå. Här får man ofta vara alldeles ensam med familjen. Barnen fångar småfisk och grodyngel och vi njuter av att ta ett dopp i Bäcksjöns varma och klara vatten.


 
Kantarellplockning är en stor passion. Så när sommaren börjar närma sig höst längtar jag ut i svampskogen.

Vill du se fler bidrag till fototriss klicka här: fototriss

1 kommentar: