torsdag 19 maj 2011

Affirmationer

Ge mig positiv energi!

Jag upplever att min energinivå i dag ligger på en väldigt låg nivå. -Hur ska jag göra för att må bättre? Att tänka på vilka ord man säger och tänker är kanske ett bra steg på vägen till att må bättre, eller i alla fall höja energinivån något. Positiva tankar och ord påverkar oss mer än vi tror. Om man säger "jag mår dåligt", ja då dras man ner av bara orden och man verkligen känner sig tung i hela kroppen. Då kan det vara bättre att säga "Jag mår inte bra" för då använder man ett positivt ord, bra istället för dåligt. Jag har hört att det är bättre att använda ordet inte eftersom hjärnan inte registrerar ordet i negativ bemärkelse.... Givetvis är det bästa att peppa sig med affirmationer.

En affirmation ska vara positiv och formulerad utan ord som "inte", för hjärnan "hör" inte ordet "inte". Den ska också beskriva ett tillstånd som om du redan är där eller en egenskap som om du redan har den. Hjärnan kan nämligen inte skilja på en tanke och verkligheten - den tror att det du tänker är sant... Vilken möjlighet, eller hur?




Exempel på positiva affirmationer:

Jag är avslappnad och i balans
Jag känner mig lugn och Säker
Jag är fokuserad på en positiv sinnestämning
Det känns bra och det kommer att gå bra idag.
Jag accepterar mig själv till fullo här och nu.
Jag älskar mig själv helt precis som jag är
Jag accepterar alla mina känslor som en del av mig.
Jag är mitt livs skapare.
Jag skapar nu mitt liv exakt som jag önskar det.
Jag accepterar mig själv till fullo här och nu.
Jag älskar mig själv helt precis som jag är och jag blir hela tiden bättre.
Jag accepterar alla mina känslor som en del av mig.
Jag är vacker och älskvärd hur jag än känner mig.
Ingen av mina känslor är negativa.
Jag är nu villig att erfara alla mina känslor.
Det är rätt för mig att ha roligt och njuta av livet
Jag tycker om saker som får mig att känna mig bra.
Jag är djupt avslappnad och centrerad.
Jag känner nu en djup inre frid och klarhet.
Jag är glad att jag föddes och jag älskar att leva.
Mina relationer är speglar som visar mig själv.
Jag lär mig nu av alla mina relationer.
Jag är lugn, trygg och säker varje dag
Jag njuter till fullo av mitt liv
Jag mår bättre och bättre
Jag är lugn och avspänd i alla situationer
Jag litar på mig själv
Jag sover utmärkt
Jag är kreativ
Jag är glad och lycklig
Jag älskar mig själv
Jag är alldeles frisk och kry

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar